روزنامه کیهان در گزارشی با انتقادی شدید از گران شدن نرخ نان در تهران به بررسی تغییرات قیمتی در دولت چهاردهم پرداخت و خواهان ورود نهادهای امنیتی به مساله شد.
به گزارش عصر ایران، روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان »اقدام سؤالبرانگیز دولت در افزایش 100 درصدی نرخ نان» در بخشی از آن نوشت:
- دولت، به نظر میرسد؛ تحت تاثیر مشاورانی که در زمین دشمن بازی میکنند؛ حکم به افزایش دو برابری قیمت نان در شرایط خطیر فعلی داده که اقدامی بسیار سؤال برانگیز و مشکوک است.
- بنابر برخی گزارشها، دستور به گرانی نان، تحت تاثیر مشاورههای چند نفر رخ داده که نهادهای امنیتی باید روی آنها بیشتر از حالت عادی، حساس باشند.
- در حالیکه دولت سیزدهم با سامانه آرد و نان، مصرف و قاچاق این کالاها را به شدت کاهش داده بود؛ دولت چهاردهم، صرفاً به دنبال راهکارهای قیمتی، آنهم به شکلی کاملاً سؤال برانگیز است.
- اثر افزایش قیمت نان در این شرایط، از حمله آمریکا میتواند بسیار خطرناکتر باشد. نان، غذایی بیجایگزین برای بخش زیادی از جامعه و پایه غذایی همه مردم ایران است. بنابراین افزایش دو برابری قیمت نان، بدون پرداخت یارانه، بازی در زمین دشمن است.
- نانسی پلوسی؛ نماینده کنگره در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ گفته بود: «راهی وجود دارد که بدون استفاده از نیروی نظامی آمریکا، ایران را از بین برد. بله از ابزارهای اقتصادی و فشار اقتصادی میتوان استفاده کرد و اقتصادشان را فلج کرد. باید کاری کنیم که مردم روستایی ایران هم فشار و سختی را با تمام وجود حس کنند.»
دیدگاهها