مصاحبه جنجالی طارمی  علیه فیفا و آمریکا
کد خبر : ۱۰۰۱۰۴۲
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
-
زمان : ۱۰:۵۶
|
دسته بندی: اخبار ورزشی

مصاحبه جنجالی طارمی علیه فیفا و آمریکا

مهدی طارمی پس از تساوی ایران برابر مصر اظهارات جنجالی و تندی را علیه فیفا و آمریکا مطرح کرد.

به گزارش "شبکه خبر"، مهدی طارمی، ۳۳ ساله، در جریان دیدار تیم ملی ایران برابر تیم ملی مصر که در چارچوب مسابقات دور سوم از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار شد، بار دیگر در ترکیب اصلی حضور نداشت اما نتوانست از فرصت بسیار خوبی که برای گلزنی از روی نقطه پنالتی داشت استفاده کند. 

ایران با کسب پیروزی در این بازی می‌توانست بدون نگرانی و اما و اگر راهی مرحله حذفی شود اما این اتفاق رخ نداد و طارمی پس از پایان این بازی به گفتگو با خبرنگاران پرداخت که متن کامل آن را در زیر می‌خوانیم.

اول از همه، چه احساسی درباره پایان دراماتیک بازی داشتید؟

ـ راستش متأسفانه ناراحت هستم اما هنوز امید داریم. انسان همیشه امید دارد و ما بعد از بازی در رختکن انرژی خوبی داشتیم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. منتظر بازی‌های فردا هستیم و خواهیم دید شرایط چطور خواهد شد.

آیا می‌دانید که باید به تیخوانا برگردید؟

ـ بله.

آیا می‌دانید که باید امشب به تیخوانا برگردید؟

- بله، باید برگردیم. ما از همان ابتدا همیشه درباره این مسائل شکایت کرده‌ایم. این جام جهانی فاجعه‌بار است. از نظر کسانی که مسئول آن هستند، فاجعه است. منظورم این است که فیفا باید همه مشکلات اینجا را حل می‌کرد اما متأسفانه از همان ابتدا نتوانسته است این مشکلات را برطرف کند. اینفانتینو در بازی اول به محل تمرین ما آمد و گفت این تازه شروع کار است، اما مرحله گروهی فردا تمام می‌شود و ما هنوز نیروهای تدارکاتی‌مان را اینجا نداریم. آنها ویزا ندارند.

2487035

چطور ممکن است که ما همیشه مجبور باشیم به تیخوانا سفر کنیم؟ ما مردم مکزیک را دوست داریم، تیخوانا را دوست داریم، آنجا خیلی خوب است، مردم بسیار متواضعی هستند و ما آنها را دوست داریم، اما به‌ عنوان بازیکنان حرفه‌ای، در یک رقابت حرفه‌ای، این درست نیست. این نظر ماست، چون حالا باید دوباره سفر کنیم و باز هم به تیخوانا برویم. بدون ریکاوری، بدون هیچ‌ چیز. این عادلانه نیست.

از نظر ما این منصفانه نیست. اگر برای فیفا این عادلانه است، خیلی خب، برای خودشان خوب است. اما منصفانه نیست. چه کسی می‌خواهد به ما کمک کند؟ اگر می‌خواهند ما حذف شویم، خیلی خب، کمک کنند که حذف شویم. اما این عادلانه نیست. ما ریکاوری نداریم. هیچ نیروی تدارکاتی اینجا نداریم که به ما کمک کند. دیگر چه بگوییم؟ ما همیشه درباره این مسائل شکایت کرده‌ایم اما هیچ‌کس کمک نکرد. هیچ‌کس.

شما درباره سفر شکایت کردید، اما در دو بازی پیاپی با کمک داور ویدیویی، دو گل‌تان به اختلاف چند سانتی‌متر مردود شد. وقتی صحنه‌ها را می‌بینید، نظرتان درباره کمک داور ویدیویی که در دو بازی دو گل را از شما گرفت چیست؟

ـ این دیگر مربوط به فوتبال است. بله، اما ما درباره مسائل بیرون از فوتبال شکایت می‌کنیم، در حالی که همین جزئیات در فوتبال مهم هستند. همان‌طور که می‌دانید، ریکاوری موضوع مهمی است و جزئیات کوچک روی فوتبال تأثیر می‌گذارند و بله، ما هنوز امید داریم. همان‌طور که گفتم، در رختکن انرژی خوبی داریم و منتظریم ببینیم فردا در بازی‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

موضوع این نیست که فقط منتظر بازی‌ها باشیم، چون ما در این نود دقیقه تمام تلاش‌مان را کردیم. با وجود این شرایطی که از ابتدا تا الان داشتیم، به خودمان افتخار می‌کنیم. اگر هم اتفاقی افتاده، مسئولیتش با من است چون پنالتی را از دست دادم. اگر از مرحله گروهی صعود کنیم، خدا را شکر.

2487191

آیا احساس می‌کنید بعضی‌ها می‌خواهند شما از این تورنمنت حذف شوید؟ آیا حس می‌کنید برای فیفا یا مسئولان آمریکا، نبودن ایران در این رقابت‌ها بهتر است و شما به‌ عنوان یک تیم مجبورید با این مسئله هم بجنگید؟

ـ ما اینجا باید با همه‌ چیز بجنگیم. نمی‌دانم این افراد چنین چیزی می‌خواهند یا نه، اما از دید ما، بله، انگار همین‌طور است. چطور ممکن است شما نود دقیقه با این همه استرس و فشار بازی کنید و بعد دوباره مجبور باشید برگردید؟ تصور کنید فردا از مرحله گروهی صعود کنیم، شانس با ما یار باشد و بالا برویم، اما هیچ ریکاوری نداشته باشیم. چطور ممکن است؟

آیا فکر می‌کنید ایران در این جام جهانی تنها گذاشته شده است؟

ـ نه، ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. همیشه بهترین‌مان را ارائه می‌دهیم. ما برای مردم‌مان بازی می‌کنیم. می‌خواهیم آنها خوشحال باشند. می‌خواهیم برایشان شادی بیاوریم. می‌خواهیم برای مردم ایران، برای خارج از ایران، برای فیفا، برای همه، پیام صلح بفرستیم. اما از طرف دیگران نسبت به ما هیچ صلحی وجود ندارد. چه کسی باید این مشکل را برای ما حل کند؟ فیفا؟ نمی‌دانم. آمریکا؟ نمی‌دانم. فقط یک اسم به من بگویید.

آیا اینفانتینو می‌تواند برای حل این مشکل بیشتر کاری انجام دهد؟

ـ همان‌طور که گفتم، اینفانتینو در بازی اول آمد و گفت ما همه مشکلات را اینجا حل می‌کنیم، اما در واقعیت… هیچ. نیروهای تدارکاتی ما اینجا نیستند. شما می‌بینید، رسانه خودمان را هم نداریم. رسانه ما کجاست؟ می‌توانید بررسی کنید. هیچ رسانه‌ای اینجا نیست. هیچ رسانه‌ای. نمی‌دانم. مسئول تدارکات نیست. هیچ‌کس نیست. نایب‌ رئیس، رئیس، هیچ‌کدام.

چقدر دوست داشتید فقط اینجا بایستید و درباره آنچه در زمین فوتبال اتفاق افتاده صحبت کنید؟

ـ منظورتان همین بازی است؟

این که بتوانید فقط درباره همان بازی صحبت کنید و مجبور نباشید درباره مسائل اطراف حرف بزنید.

ـ نه، ما قدرتمند هستیم. همان‌طور که دیدید، خیلی خوب بازی کردیم. به نظرم در تمام نود دقیقه جنگیدیم و این عالی بود. بله، به خاطر جزئیات کوچک نتوانستیم بازی را ببریم اما ما اینجا ایستاده‌ایم، اینجا هستیم، می‌خواهیم خودمان را نشان بدهیم، می‌خواهیم همان‌طور که گفتم برای مردم‌مان شادی بیاوریم. اما منظورم این است که این جزئیات کوچک روی بازی‌ها اثر می‌گذارند. ریکاوری مهم است. ذهن آرام مهم است. اما ما اینجا ذهن آرام نداریم.

شما درباره شرایط صحبت کردید. می‌خواستم بپرسم با توجه به این که خیلی درباره این بازی به‌ عنوان یک بازی خاص صحبت می‌شد، این موضوع چه تأثیری روی شما داشت؟ آیا احساس می‌کنید این موضوع در شرایط شما اثر داشت؟

ـ منظورتان عنوان بازی است؟

2487188

بله، این که این بازی با این عنوان شناخته می‌شد.

ـ در دین ما، دین ما این موضوع را نمی‌پذیرد. اما ما به همه افراد احترام می‌گذاریم. این دیدگاه خودشان است. به ما مربوط نیست. ما اینجا هستیم که فوتبال بازی کنیم. به همه آن افراد احترام می‌گذاریم. اگر سؤال‌تان درباره بازی است، من پاسخ می‌دهم.

می‌توانید درباره ارتباطی که با بازیکنان در رختکن دارید صحبت کنید؟ ویدیویی در یوتیوب از صحبت‌های شما با بازیکنان منتشر شده بود. درباره این ارتباط و این که می‌خواهید این مسیر را با آنها ادامه دهید صحبت کنید.

ـ بله، ما مشتاق ادامه مسیرمان هستیم. در درون تیم انرژی خوبی داریم، اما باید درباره سرنوشت‌هایی که بیرون از ما رقم می‌خورد هم صحبت کنیم. باید آن را بیان کنیم، چون نمی‌توانیم همیشه همه‌چیز را در خودمان نگه داریم. چون ما بی‌منطق نیستیم. فقط بعضی‌ها ما را دوست ندارند. اما ما احساس می‌کنیم این درست نیست. با این حال، درون رختکن انرژی خوب و مثبتی داریم و باید ببینیم فردا چه خواهد شد.

سوال آخر، صعود به دور دوم برای فوتبال ایران چه معنایی خواهد داشت، مخصوصاً با توجه به همه چیزهایی که پشت سر گذاشته‌اید؟

ـ دوست من، ما اینجا هستیم تا تاریخ‌سازی کنیم. به دنبال آن هستیم. ما همه‌چیزمان را برای این هدف گذاشتیم. دیگر نمی‌دانم چه باید بگویم، اما فقط می‌گویم برای فردا، اگر رؤیای ما به حقیقت بپیوندد، خدا را شکر. اگر نه، فکر می‌کنم به بازی‌مان و بازیکنان‌مان افتخار می‌کنیم، چون از نحوه عملکردمان در این سه بازی اخیر راضی و سربلند هستیم. پس باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

اگر بخواهید پیامی به فیفا بدهید، آن پیام چیست؟

ـ فیفا تمام تلاشش را می‌کند. ما می‌دانیم آنها هم مشکلاتی دارند و همان‌طور که می‌دانید، نمی‌توانند همه چیز را حل کنند. اما فوتبال نباید بخشی از سیاست باشد. نه. این چیزی است که ما به دنبالش هستیم. این همان پیامی است که می‌خواهیم بر جا بگذاریم. و بله، همین.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه