آخرین وضعیت تولید واگن‌های چینی برای تهران
کد خبر : ۸۱۳۶۱۵
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۹
-
زمان : ۱۴:۰۷
|
دسته بندی: اجتماعی

آخرین وضعیت تولید واگن‌های چینی برای تهران

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران درخصوص آخرین وضعیت تولید واگن‌های چینی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش به گزارش شبکه خبر، علیرضا شیخ‌طاهری مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران، با اشاره به بازدید شهردار تهران به همراه چندین از مدیران شهری پایتخت از مراحل مختلف تولید واگن‌های مترو در چین، اظهار کرد: موضوع این بازدید، بررسی آخرین وضعیت اجرای قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های چینی و شرکت واگن‌سازی تهران قرار دارای بود.

وی با بیان اینکه این قرارداد شامل ۹۰ قطار ۷ واگنه هست، یادآور گردید: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، قرارداد این واگن‌ها در سال ۱۳۹۶ امضا گردید و تا سال ۱۴۰۲ متوقف قرار دارای بود و پس از گذشت ۶ سال در سال ۱۴۰۲ پیش پرداخت از سوی شهرداری تهران به نمایندگی از دولت انجام گردید و با نظارت و همراهی سازمان شهرداری‌ها به عنوان کارفرمای اصلی این قرارداد، تا پایان سال ۱۴۰۳ تاییدیه‌های فنی صادر و قرارداد وارد مراحل تولید آزمایشی گردید به طوری که واگن نمونه آماده گردید.

شیخ طاهری با اعلام اینکه امسال با پرداخت مابقی مبلغ پیش پرداخت و به عبارتی تکمیل ۱۵ درصد پیش پرداخت امکان داردیم توقع داشته باشیم که تولید انبوه واگن‌های موضوع این قرارداد آغاز شود، خاطرنشان کرد: دو رام اول در مرحله نهایی تولید هست به طوری که عملاً رام اول در مراحل نهایی مونتاژ و رام دوم در مراحل میانی مونتاژ قرار دارد که شهردار تهران از نزدیک در جریان جزئیات کامل روند تولید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران با بیان اینکه با تولید دو قطار اول، عملاً پروژه وارد فاز اجرایی و تولید انبوه شده و تا پایان امسال رام اول این قطار وارد ایران خواهد گردید، بیان کرد: از خرداد ماه سال آینده نیز قطارها رفته‌رفته در قالب زمان بندی تعیین شده در قرارداد وارد می‌شوند.

شیخ طاهری سهم داخلی‌سازی در این قرارداد را ۵۵ درصد عنوان کرد و افزود: شرکت واگن‌سازی تهران به عنوان نماینده شهرداری عهده‌دار بخش زیادی از این داخلی‌سازی و یکی از اعضای کنسرسیوم تولید هست که با سرمایه‌گذاری شهرداری مقدمات این امر را فراهم انجام می‌دهد.

وی در ادامه یادآور گردید: امکان دارد ادعا کرد که تا پایان امسال با ورود اولین رام، توسعه و آماده‌سازی کارخانه واگن‌سازی و ایجاد ظرفیت برای بخش ایرانی این قرارداد نیز تکمیل خواهد گردید؛ از سال آینده که رفته‌رفته قطارهای بعدی وارد تهران خواهد گردید، بخشی از واگن‌ها به صورت CBU وارد و بخشی دیگر به صورت CKD وPLB در ایران ساخته خواهد گردید.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران با تاکید بر جبران کمبود ناوگان متروی تهران با ورود ۶۳۰ دستگاه واگن جدید اظهار کرد: البته افزایش ۲۵ درصدی تعداد واگن‌های این قرارداد امضا و ابلاغ شده و نهایتاً مجموع واگن‌های این قرارداد به ۷۹۱ دستگاه افزایش می‌یابد و با اجرای همین قرارداد بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت ناوگان متروی پایتخت افزوده خواهد گردید.

وی با اشاره به ویژگی واگن‌های جدید مترو تهران، اظهار کرد: ارتقا استانداردهای ایمنی قطارهای در حال تولید نسبت به قطارهای موجود در خطوط شامل ویژگی‌های متمایز آنهاست؛ به طوری که طراحی و تولید این قطارها مطابق با آخرین استانداردهای دنیاست. هوشمندسازی قطارها یکی دیگر از این ویژگی‌هاست؛ امکان دارد بیان کرد که قطارها هم در اجزای واگن‌ها و هم در تعمیر و نگهداری، به‌طور کامل هوشمند طراحی شده‌اند و به نوعی جزو سری قطارهای هوشمند به شمار می‌روند.

شیخ طاهری با اعلام اینکه قطارهای جدید دوستدار محیط زیست هستند، خاطرنشان کرد: در طراحی و انتخاب مواداولیه و نهایتاً تولید این واگن‌ها آخرین استانداردهای زیست محیطی دنیا مورد توجه قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران با تأکید بر اینکه ارگونومی و اصول طراحی در چیدمان داخل واگن‌ها به‌طور کامل رعایت شده هست، یادآور گردید: بهره‌وری قطارهای جدید نسبت به قطارهای قبلی بسیار متفاوت‌تر هست که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد گردید.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه