جلالی: صنایع‌دستی در آستانه یک تغییر بزرگ است
کد خبر : ۸۱۳۹۸۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۹
-
زمان : ۱۷:۲۹
|
دسته بندی: اسلایدر

جلالی: صنایع‌دستی در آستانه یک تغییر بزرگ است

اردبیل-معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: صنایع‌دستی در آستانه یک تغییر بزرگ هست.

به گزارش به گزارش شبکه خبر، مریم جلالی ظهر سه‌شنبه در مراسم آغازین همایش سراسری معاونان صنایع‌دستی کشور در شهر سرعین، اظهار کرد: ما در آستانه یک تغییر بزرگ در حوزه صنایع‌دستی نظر به اهداف برنامه هفتم و برنامه‌ریزی پنج ساله وزارت میراث‌فرهنگی هستیم و این رویکرد نیازمند یک همکاری و مفاهمه هست که همایش حاضر در این راستا اتفاق می‌افتد.

وی افزود: توجه و تجربه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل باعث گردید ما امروز همزمان با نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اردبیل این همایش مهم را داشته باشیم تا با برنامه‌ریزی برای آینده بتوانیم در حوزه صنایع‌دستی به بهترین نحو نقش‌آفرینی کنیم.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: معاونان ما از سراسر کشور به اردبیل آمده‌اند برای اینکه در سه حوزه هنرمندان صنایع‌دستی، حوزه‌های فرا دستچندین اوقات و کارمندان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شبکه‌سازی اتفاق بیفتد.

جلالی ادامه داد: امروز فارغ از سمت‌ها نشسته‌ایم که تجربه زیسته، دانش تولید شده و برنامه برای روزگار جدید را باهم به مفاهمه بگذاریم و شرایط جدیدی را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: مقام عالی وزارت بر برنامه‌محوری تاکید دارد و لازمه آن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دقیق در عرصه‌های محصول، مشتری و تولید کننده هست که هر سه سطح را باید بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به لزوم همگرایی در همه سطوح به ویژه در سطح ادارات کل، اضافه کرد: همگرایی بین بخش‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری به حوزه صنایع‌دستی کمک انجام می‌دهد تا هنرمندان صنایع‌دستی به ادبیات توسعه وصل بشوند.

جلالی بیان کرد: وظیفه بزرگ تکمیل زنجیره ارزش و سند جامع مدیریت که اکنون در کمیسیون فرهنگی دولت در حال بررسی هست و امیدواریم ابلاغ بشود به ما کمک انجام می‌دهد تا بتوانیم موانع صفر تا صد زنجیره را احصا کنیم و برنامه عملیاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از نگاه فرد محور به سوی نگاه جمع‌گرا حرکت کنیم، تاکید کرد: نشست معاونان صنایع‌دستی از سراسر کشور هم برای اردبیل امکان داردد یک ظرفیت باشد که بتواند شبکه خود را توسعه دهد و هم به سایر استان‌ها کمک کند تا از اردبیل به عنوان یک مقصد گردشگری در مزیت توزیع و فروش استفاده کنند.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه