وعده پکن به حل موانع پیش روی ایرباس در چین
کد خبر : ۸۱۴۶۸۷
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۳۰
-
زمان : ۱۰:۰۵
|
دسته بندی: بین الملل

وعده پکن به حل موانع پیش روی ایرباس در چین

وزیر بازرگانی چین در دیدار با مدیرعامل شرکت فرانسوی ایرباس وعده داد که پکن به‌طور فعال برای حل مشکلات و نگرانی‌هایی که ایرباس در روند توسعه و فعالیت خود در چین با آن روبه‌رو هست، تلاش خواهد کرد.

بین الملل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وانگ وِن‌تائو، وزیر بازرگانی چین روز سه‌شنبه با گیوم فُری، مدیرعامل شرکت هوافضای فرانسوی «ایرباس» دیدار و گقتگو کرد.

وانگ وِن‌تائو در این دیدار اظهار دارای بود: طی سال‌های اخیر، مقیاس بازار چین به‌طور پیوسته در حال گسترش هست و این کشور اکنون دومین بازار بزرگ مصرف و واردات در جهان به‌شمار می‌رود. او افزود که چین به پیشبرد مسیر «نوسازی به سبک چینی» و توسعه «نیروهای مولد جدید» ادامه خواهد داد و فضای گسترده‌تری برای رگردید شرکت‌های خارجی شامل ایرباس فراهم خواهد آورد.

وانگ ابراز امیدواری کرد که ایرباس با هستفاده از فرصت راه‌اندازی دومین خط مونتاژ نهایی هواپیمای A320 در تیانجین، همکاری خود با چین را بیش‌ازپیش تقویت کند و محصولات و خدمات هوایی باکیفیت‌تری برای چین و جهان ارائه دهد.

شو گانگ، مدیرعامل شرکت ایرباس در چین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شین‌هوا در ماه ژوئن سال جاری بیان کرده قرار دارای بود که خط مونتاژ ایرباس در تیانجین که از سال 2008 آغاز به کار کرده، به یکی از نمونه‌های موفق همکاری فناوری پیشرفته میان چین و اروپا تبدیل گردیده هست.

وی نیز فاش کرد که ساخت دومین خط مونتاژ A320 در تیانجین به‌طور منظم پیش می‌رود و انتظار می‌رود اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد. با رسیدن این خط به مرحله تولید پایدار، ظرفیت تولید ایرباس در چین برای هواپیماهای سری A320 دو برابر خواهد گردید.

بر اساس آمار تا پایان آوریل 2025، بیش از 2200 فروند هواپیمای ایرباس در ناوگان فعال چین فعالیت دارند که حدود 55٪ از کل بازار حمل و نقل هوایی این کشور را تشکیل می‌دهد؛ که از این میان، حدود یک‌سوم از طریق خط مونتاژ تیانجین تولید گردیده‌اند.

شو گانگ نیز تصریح کرد که خط مونتاژ تیانجین از نظر کیفیت تحویل، زمان‌بندی دقیق و رقابت‌پذیری هزینه، عملکردی بسیار برجسته دارد و تاکنون نزدیک به 800 فروند هواپیما به خطوط هوایی جهان تحویل داده هست؛ به‌طوری که یک‌چهارم هواپیماهای تولیدی سال 2024 این خط تولید، به شرکت‌های هواپیمایی خارج از چین تحویل گردیده‌اند.

وانگ وِن‌تائو در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی با روند فزاینده‌ای از تکه‌تکه گردیدن، یک‌جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی روبه‌رو هست تأکید کرد که چین به ایفای نقش فعال «میزگرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی» ادامه خواهد داد و برای حل مشکلات و دغدغه‌های ایرباس در چین تلاش خواهد کرد تا از ثبات زنجیره‌های جهانی تولید و تأمین دفاع کند.

به نقل از وزارت بازرگانی چین، گیوم فُری، مدیر عامل فرانسوی ایرباس در این دیدار بیان دارای بود که ایرباس به اقتصاد چین و توسعه صنعت هوانوردی این کشور اطمینان کامل دارد و راه‌اندازی دومین خط مونتاژ A320 در تیانجین فرصت مناسبی برای تقویت همکاری‌های دوجانبه فراهم کرده هست.

وی تأکید کرد که ایرباس مایل هست حضور خود در بازار چین را عمیق‌تر کند و به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان چین، فرانسه و اروپا یاری رساند.

این اظهارات درحالی بیان خواهد گردید که چین به گردیدت درحال تقویت توانمندی شرکت‌های داخلی خود برای خودکفایی در صنعت حمل و نقل هوایی این کشور هست.

شرکت دولتی هواپیماسازی کوماک چین که هم‌اکنون توسط چندین از بزرگ‌ترین خطوط هوایی این کشور هستفاده خواهد گردید،  در حال توسعه هواپیمای سی929 هست که اولین جت پهن‌پیکر این شرکت و احتمالا رقیب A320 و A330 تولید گردیده توسط ایرباس خواهد قرار دارای بود.

برنامه کوماک چین برای کنار زدن ایرباس و بوئینگ

انتهای پیام/

 
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه