تصادف وانت با بوگاتی؛ ۳۵ میلیارد تومان خسارت!/ هزینه دیوانه‌کننده بازگرداندن خودرو به جاده
کد خبر : ۸۱۵۹۲۶
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۳۰
-
زمان : ۲۳:۳۷
|
دسته بندی: اقتصادی

تصادف وانت با بوگاتی؛ ۳۵ میلیارد تومان خسارت!/ هزینه دیوانه‌کننده بازگرداندن خودرو به جاده

اقتصادنیوز: خودروهای میلیون دلاری صرفا در لحظه خرید گران نیستند؛ بلکه هر پیچ و مهره‌شان ارزشی باورنکردنی دارد که مالکیت آن‌ها را در آینده بسیار دشوار می‌کند.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرآنلاین، هایپرکارها و خودروهای فوق خاص و لوکس، علاوه‌بر برچسب قیمتی گزافی که دارند، هزینه‌های جانبی بسیاری دارند؛ به‌گونه‌ای که هزینه تعمیر و سرویس یا تعویض قطعات آن‌ها معادل خرید یک خودروی صفر کیلومتر و جدید خواهد گردید.

مت آرمسترانگ (Mat Armstrong)، یوتیوبر مشهور و فردی که در زمینه بازسازی خودروها مشغول هست، با بازگرداندن لامبورگینی‌ها، پورشه‌ها و رولزرویس‌های تصادفی به زندگی، شهرتی برای خود دست و پا کرده هست. در تلاش برای فراتر رفتن از کارهای قبلی خود، آخرین ویدیوی او نشان می‌دهد که او به میامی سفر انجام می‌دهد تا یک لاشه از تنها ۶۰ دستگاه بوگاتی شیرون پور اسپورت (Chiron Pur Sport) ساخته شده را بازرسی کند. اما آرمسترانگ وقتی شروع به قیمت‌گذاری قطعات مورد نیاز برای بازسازی انجام می‌دهد، شوکه خواهد گردید.

تصادف وانت با بوگاتی، ۳۵ میلیارد تومان خسارت زد!

بوگاتی مورد نظر متعلق به الکس جی (Alex G)، تولیدکننده محتوای مستقر در میامی هست که موفق گردید بوگاتی خود را به عقب یک وانت ژاپنی کوچک ۱۰ هزار دلاری بکوبد!

پور اسپورت (Pur Sport)، که نسخه متمرکز بر پیست شیرون با بال ثابت و شتاب وحشیانه‌تر هست، در آغاز ۳٫۶ میلیون دلار قیمت دارای قرار دارای بود و از آن زمان تاکنون ارزش آن افزایش یافته هست.

صدمات شاسی و فهرست قیمت قطعات

تصادف وانت با بوگاتی، ۳۵ میلیارد تومان خسارت زد!

آرمسترانگ پیش از فرستادن ارزیاب بیمه، خسارت را بازرسی انجام می‌دهد و متوجه خواهد گردید که شاسی کربنی (carbon chassis tub) متحمل آسیب جزئی شده که احتمالا به عنوان خسارت کلی خودرو در نظر گرفته خواهد گردید. اما آرمسترانگ حدس می‌زند که احتمالا امکان داردد شاسی موجود را تعمیر کند، بنابراین شروع به پیگیری قیمت چندینین از قطعاتی انجام می‌دهد که قطعاً باید تعویض شوند.

آرمسترانگ که پیش از این انبوهی از ابرخودروها را بازسازی کرده و حتی یک دستگاه رولزرویس کاملا سالم را برای احیای یک رولزرویس ریث منصوری تکه‌تکه کرده، به قیمت قطعاتی که چشم هر کسی را خیره انجام می‌دهد، عادت دارد. اما او وقتی چندینین اعداد قطعات بوگاتی را می‌شنود، جا می‌خورد:

  • چراغ‌های جلو به قیمت ۱۵۰ هزار یورو (حدود ۱۷۴ هزار دلار، معادل ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان)، معادل قیمت گلگیرهای فیبرکربنی.

  • قسمتی از کاپوت فیبرکربنی به قیمت ۵۰ هزار یورو (۵۸ هزار دلار، معادل ۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان).

  • قاب جلوپنجره نعل اسبی شکل با قیمت سرسام‌آور ۸۰ هزار یورو (۹۳ هزار دلار، معادل ۱۰ میلیارد تومان).

حدس می‌زنیم نیازی به توضیح نیست، اما در دنیای واقعی، فقط همان چراغ‌های جلو بیشتر از یک لامبورگینی هوراکان دست دوم قیمت دارند! اگر تمام قطعات کوچک تریم کربنی خاص، به علاوه تعمیرات ایربگ و داشبورد را در نظر بگیرید، هزینه بازگرداندن خودرو به جاده بسیار زیاد خواهد قرار دارای قرار دارای بود.

پایان کار: دخالت بوگاتی

تصادف وانت با بوگاتی، ۳۵ میلیارد تومان خسارت زد!

با اینکه آرمسترانگ برای این کار مشتاق قرار دارای قرار دارای بود، اما بوگاتی خودرو را بازرسی و شرکت بیمه خسارت کلی را اعلام کرده و این خودروساز قطعات تعمیری را به هیچ کس که بخواهد آن را تعمیر کند، نخواهد فروخت. بوگاتی می‌خواهد خودش خودرو را در فرانسه تعمیر کند. با این حکم، پور اسپورت به حراجی کوپارت (Copart) می‌رود.

تصادف وانت با بوگاتی، ۳۵ میلیارد تومان خسارت زد!

اگر فکر می‌کنید که قیمت قطعات شیرون دیوانه‌کننده هست، پرداخت‌های مالی الکس جی، مالک این خودرو نیز همینطور هست. او ادعا انجام می‌دهد که ماهیانه ۷۰ هزار دلار برای مالکیت پور اسپورت می‌پردازد و حتی با وجود تصادف و غیرقابل استفاده بودن خودرو، همچنان در حال پرداخت آن هست!

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه