حنیف غفاری در حاشیه دوره توانمندسازی آموزشی جهاد تبیین ویژه مربیان شبکه تربیتی در گفتگو باخبرنگار مهر با اشاره به حدیث نبوی «حُسنُ السُؤال نِصفُ العِلم» اظهار کرد: غفلت زمینه ساز اختلال در فرآیند هدایتگری و جهاد تبیین خواهد قرار دارای بود.
مدرس دانشگاه و روابط بینالملل عدم تحقق اهداف کلان و خرد عدم روایت درست دانست و افزود: از معضلات اساسی در امر تربیت و هدایتگری سیاسی-اجتماعی آن هست که صحنه به درستی برای مربیان خاص و عام تعریف نخواهد گردید.
غفاری با بیان اینکه توصیف صحیح صحنه، نیمی از علم و تربیت را تشکیل میدهد، تصریح کرد: باید نقطه تمرکز بر توصیف واقعیت و آنچه هست قرار داده شود.
وی ادامه داد: طرح درست سوال و توصیف صحیح صحنه، نیمی از علم و تربیت را تشکیل میدهد و این اصل امکان داردد بهعنوان یک الگو و دستورالعمل عملی برای متربیان در نظر گرفته شود.
مدرس دانشگاه و روابط بینالملل با اشاره به ابعاد جنگ شناختی دشمن اصلیترین رکن جنگ شناختی را، اختلال در روایت واقعیت بیان کردو افزود: تمرکز دشمن بر این هست که صحنه بهدرستی برای مردم توصیف نشود و همین امر، فرآیند تبیین را نیز با آسیب مواجه میسازد.
وی با تأکید بر اینکه نمیشود اجازه داد تحریف صحنه، مسیر تربیت را منحرف سازد، بیان کرد: مربیان تربیتی باید با روایتسازی دقیق، مستند و شفاف، این خلأ را پر کنند.
دیدگاهها