«سند تسهیم محتوا» روش جدیدی برای تصاحب پول اینترنت مردم / آقای پزشکیان! جلوی این کار را بگیرید، همین شنبه می خواهند تصویب کنند
کد خبر : ۸۱۶۹۳۷
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۸/۰۱
-
زمان : ۲۰:۳۵
|
دسته بندی: سیاسی

«سند تسهیم محتوا» روش جدیدی برای تصاحب پول اینترنت مردم / آقای پزشکیان! جلوی این کار را بگیرید، همین شنبه می خواهند تصویب کنند

طبق این طرح، به جای تعامل بخش خصوصی با اپراتورها، پول اپراتورها باید در یک صندوق تجمیع شود و یک کمیته محتوایی آن را بین ذینفعان تقسیم کند، آنهم با ضریب محتوای انقلابی و غیره!

علی رغم دستور رییس‌جمهور و مخالفت وزارتخانه های ارتباطات و ارشاد، شنیده‌ها از تصویب شیوه‌نامه اجرایی سند تسهیم محتوا در روز شنبه حکایت دارد.

به گزارش عصرخبر، جلسه کمیسیون عالی محتوی روز شنبه در مرکز ملی فضای مجازی برگزار خواهد گردید تا ظاهرا سند تسهیم درآمد که پیش‌تر نهادهای صنفی و رسانه‌ها بر فسادزا بودن آن تاکید کردند نهایی و اجرا شود.

نکته قابل توجه درخصوص ترکیب اعضای جلسه شنبه هست؛ نمایندگان سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، موسسه نور(!)، صداوسیما و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و ارشاد.

این ترکیب که بدون حضور اصناف و اپراتورها شکل دریافت می‌کند، جریان انحرافی تسهیم درآمد محتواست که در دولت قبل دنبال تعطیلی بخش خصوصی به نفع نهادهای حاکمیتی هست؛ به این شکل که به جای تعامل بخش خصوصی با اپراتورها، پول اپراتورها باید در یک صندوق تجمیع شود و یک کمیته محتوایی آن را بین ذینفعان تقسیم کند، آنهم با ضریب محتوای انقلابی و غیره!

بر این اساس ظاهرا پول مردم باید دوباره برای نهادهای رانتی هزینه شود بدون آنکه علاقمندی و نظر مردم برای محتوا لحاظ شود!

ظاهرا نهادها و سازمان‌های خاص با پرچمداری صداوسیما به دنبال گرفتن سهم خود از سند  تسهیم درآمد محتوا یا بهتر بگویم سند تخریب محتوای ملی هست.

آیا رئیس‌جمهور و دولت از این دخالت مستقیم در کسب‌وکار بخش خصوصی و تقسیم پول بین آقازاده ها و تولیدات بدون مخاطب و بیلان‌ پرکن حمایت انجام می‌دهد یا همچنان بر عهد خود با مردم ‌افشاری انجام می‌دهد؟


سند تسهیم محتوا چیست؟

به موجب این سند تولیدکنندگان محتوا از قبیل کاربر ان فعال در سکوها و شبکه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و نیز رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند گردید. ظاهر این امر، بسیار زیباست و طبیعتاً هر تولید کننده محتوایی تمایل دارد از ترافیک اینترنتی حاصل از محتوای خود، سهم ببرد ولی مشکل اینجاست که به جای این که تولید کننده محتوا، بر اساس ترافیکی که ایجاد کرده سهم ببرد، کمیته ای متشکل از چندین نهادها تصمیم می گیرند که پولی که مردم بابت خرید اینترنت داده اند، به چه کسانی برسد! 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
«مه‌لقا مینوش» با استایل شیک در چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران (عکس)
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه