بیانات رهبر انقلاب جزو پرفروش‌های کیهان؛ سلیقه مخاطبان متنوع نیست
کد خبر : ۸۱۷۸۳۰
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
-
زمان : ۱۷:۲۹
|
دسته بندی: اسلایدر

بیانات رهبر انقلاب جزو پرفروش‌های کیهان؛ سلیقه مخاطبان متنوع نیست

یک کتاب‌فروش بیان کرد: در فروشگاه کیهان «حلقه دوم انسان ۲۵۰ ساله» رتبه اول فروش و «تاریخ تحولات سیاسی»، «عربیکا»، «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» و «هنر زندگی کردن» کتاب‌های بعدی هستند.

نصیرزاده مسئول فروش کتاب‌فروشی کیهان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرفروش‌های این کتاب‌فروشی در ماه گذشته، بیان کرد: کتاب‌فروشی ما هم در فضای فروشگاه و هم در سیستم کتاب‌های پرفروش را دارد و اسامی آنها مشخص هست. به همین خاطر امکان داردم پنج کتاب پرفروش در یک ماه گذشته را معرفی کنم.

حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» و «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» پرفروش‌های کیهان

نصیرزاده ادامه داد: اولین کتاب پرفروش ما حلقه دوم کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» هست که مناسب دانشجویان و طلاب هست؛ یعنی اطلاعات آن تخصصی‌تر هست و کمی متفاوت از حلقه اول انسان ۲۵۰ ساله هست.

نصیرزاده ادامه داد: دومین پرفروش کتاب‌فروشی کیهان، کتاب «تاریخ تحولات سیاسی» نوشته موسی نجفی هست. جدیدا هم خیلی باب شده و زیاد دنبال این کتاب می‌آیند. سومین پرفروش ما کتاب «عربیکا» نوشته وحید یامین‌پور و سفرنامه ایشان به لبنان در روزهای پرالتهاب جنگ هست. هارمین کتاب «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» هست که این کتاب هم بیانات مقام معظم رهبری هست. پنجمین پرفروش هم «هنر زندگی کردن» هست.

مسئول فروش فروشگاه کیهان، درباره مخاطبان این کتاب‌فروشی، بیان کرد: کتاب‌فروشی یک زمینه مذهبی‌طور دارد. در سیاست هم کتاب‌های خوبی داریم و بیشتر مخاطبان ما دنبال کتاب‌های مذهبی و سیاسی هستند؛ اگرچه ما در سایر حوزه‌ها هم کتاب داریم.

وی افزود: خود من بیشتر کتاب‌های حوزه ادبیات و اسلام را دوست دارم و اگر مخاطب از من مشورت بخواهد، در این حوزه‌ها امکان داردم آنها را کمک کنم.

اینستاگرام روی ترند شدن کتاب‌ها اثر دارد

نصیرزاده درباره فروش شعر و رمان در این کتاب‌فروشی، بیان کرد: اینجا بیشتر کتاب‌های فاضل نظری را فروش داریم ولی به صورت محدود کتاب‌های شاعران نه‌چندینان مشهور را هم از ما می‌خرند و دنبالشان می‌آیند. در حوزه رمان به ویژه رمان‌های ترجمه هم بیشتر رمان‌های روسیه را می‌خرند؛ مثل آثار داستایوفسکی و چخوف.

این فعال حوزه کتاب درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی روی پرفروش شدن کتاب‌ها، بیان کرد: گهگاه یک کتابی در اینستاگرام ترند خواهد گردید و به تبع فروشش بیشتر خواهد گردید. کتابی که اخیرا دنبال آن هستند همین کتاب «هنر زندگی کردن» هست که چندینسالی هست مطرح هست اما دوباره ترند شده هست. برنامه‌های تلویزیونی مثل کتاب‌باز و اکنون هم روی فروش کتاب‌ها اثر دارند. مثلا برنامه اکنون طی دو هفته اخیر باعث شده بعضی از کتاب‌ها خواهان بیشتری داشته باشد.

وی درباره سلیقه مخاطبان در خرید کتاب، بیان کرد: ما در کتاب‌فروشی کیهان از هر قشری مخاطب داریم و چیزی که درباره سلیقه آنها به نظرم می‌رسد این هست که عمدتا در یکی دو حوزه خاص کتاب می‌خرند. به نظرم اینکه کتاب‌دوستان دنبال یک مضمون خاصی باشند و بیشتر در همان حوزه مطالعه کنند، خیلی خوب نیست. بهتر هست که مخاطبان در ژانرهای مختلف کتاب تهیه کنند و خیلی روی یک حوزه و یا موضوع خاص متمرکز نشوند.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه