احسان فرشادی مدیر عامل شرکت دانش بنیان هیواتک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رونمایی از جدیدترین محصولات این شرکت فعال در حوزه فناوری و تحلیل داده، بیان کرد: این شرکت که زیرمجموعهای از شرکت فناوری یزد هست، تمرکز خود را بر توسعه راهکارهای هوشمند برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و بهبود فرآیندهای کسبوکار قرار داده هست.
وی افزود: بازار امروز نیازمند دستیاران هوشمند و تحلیلگرهای دادهای هست که بتوانند حجم بالای اطلاعات و تماسهای مشتریان را به شکلی کارآمد تحلیل و مدیریت کنند. بر همین اساس، محصول اصلی ما با نام «تحلیل کیفیت سما» طراحی شده هست. این محصول به شرکتها و سازمانهایی که کال سنتر و واحد پشتیبانی تلفنی دارند، کمک انجام میدهد تماسها را به صورت لحظهای بررسی کنند و گزارشهای مدیریتی دقیقی از عملکرد تماسها، میزان رضایت مشتریان، شکایات و موفقیتها ارائه دهد.
فرشادی ادامه داد: داشبورد مدیریتی این سامانه به مدیران امکان میدهد عملکرد تیمهای پشتیبانی را به طور کامل زیر نظر داشته باشند و حتی این اطلاعات را با سیستمهای CRM یکپارچه کنند. به علاوه، این محصول برای ارزیابی عملکرد اپراتورها بسیار مؤثر هست، به گونهای که تحلیل انجام میدهد اپراتورها چقدر به سناریوهای استاندارد مکالمه پایبند بودهاند و سطح رضایت مشتریان را از طریق تن صدا و نحوه پاسخگویی ارزیابی انجام میدهد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان از محصول دوم شرکت به نام «تحلیل رفتار مشتری» نیز سخن بیان کرد و افزود: این سامانه کل سفر مشتری را در هر نقطه تماس با سازمان بررسی انجام میدهد، از اولین ورود به سایت یا اپلیکیشن گرفته تا خرید و دریافت خدمات. با تحلیل این دادهها، مشتریان به گروههای مختلف تقسیمبندی شده و حضورهای احتمالی آینده آنها پیشبینی خواهد گردید. مثلاً الگوریتم ما امکان داردد تشخیص دهد که یک مشتری معمولاً هر ۲۱ روز یک بار به سازمان مراجعه انجام میدهد و احتمال حضور مجددش در ۲۱ روز آینده چقدر هست.
فرشادی ادامه داد: این پیشبینیها به شرکتها کمک انجام میدهد تا با استفاده از سیستم توسعهگر هوشمند، پیشنهادات متناسب با نیاز هر مشتری را ارائه دهند و پیامکهای شخصیسازیشده ارسال کنند. این کار احتمال خرید را از ۶۰-۷۰ درصد به حدود ۹۰ درصد افزایش میدهد. برای مثال، اگر مشتری کفش سفید خریداری کرده باشد، پیشنهاد خرید پوشاک مکمل مانند تیشرت آبی دریافت انجام میدهد که به طور هوشمند متناسب با سلیقه و رفتار او انتخاب شده هست.
وی به پیادهسازی این محصولات در پروژههای مختلف اشاره کرد و بیان کرد: ما این سامانهها را در شرکتهایی چون آب بانک سامان، بلو بانک، بانک کارآفرین و مجتمعهای تجاری مثل خلیج فارس یزد پیادهسازی کردهایم. نیز مذاکرات اولیه برای ارائه این فناوری در پلتفرمهای بزرگ و نمایشگاههای بینالمللی در حال انجام هست.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان نیز از کاربردهای دیگر فناوریهای شرکت بیان کرد: یکی از محصولات ما دستیار سازمانی هوشمندی هست که امکان داردد در حجم عظیم اسناد و قراردادهای بایگانیشده سازمانها را جستجو کند و تحلیل انجام دهد و در کسری از ثانیه اطلاعات مورد نیاز را استخراج کند.
فرشادی در پایان چشمانداز شرکت را اینگونه تشریح کرد: هدف ما توسعه و بهبود این محصولات هست تا بتوانیم به بهبود فرآیندهای کاری سازمانها و کسبوکارها کمک کنیم و تجربه مشتریان را رضایتبخشتر کنیم. قطعاً با پشتکار و حمایتهای داخلی، موفقیتهای بزرگی را در بازار ایران خواهیم دارای بود و در آینده برنامهریزی برای توسعه در بازارهای بینالمللی نیز در دستور کار هست.
دیدگاهها