به گزارش شبکه خبر، بهمن خدادادی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری با موضوع بیست و هفتمین جشنواره خیران مدرسهساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن جشنواره خیران مدرسهساز استان، اظهار کرد: خیران حقیقتاً نگاه ویژه به امر مدرسهسازی دارند و مجمع خیران مدرسهساز نیز جایگاه ویژهای در نهاد آموزش و پرورش دارد و ظرفیت بینظیر خیری به کمک نهاد تعلیم و تربیت آمده هست.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با ذکر اینکه مدرسه مهمترین رکن توسعه کشور هست، ادامه داد: لذا راه درست، سرمایهگذاری در آموزش و پرورش هست که خوشبختانه دولت چهاردهم و ریاست جمهوری اهتمام ویژه به این اولویت مهم دارد چرا که اگر مشکلات تعلیم و تربیت حل شود، بسیاری از مشکلات کشور در حوزههای مختلف نیز حل خواهد گردید.
کلاس درس، از مهمترین اولویتهای توسعه کشور است
خدادادی کلاس درس را از مهمترین اولویتهای توسعه در کشور دانست و افزود: همه کشورهایی که مراحل توسعهیافتگی را طی کردند، از خاستگاه کلاس درس و مدرسه بوده هست و در اینجا اهمیت کار خیران مدرسهساز مشخص خواهد گردید.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از امر مهم مدرسه را خیران مدرسهساز بر عهده گرفتهاند و این نقشآفرینی روز به روز تقویت خواهد گردید، تصریح کرد: جشنواره خیران مدرسهساز فرصتی برای جبران کمبود در فضاهای آموزشی هست چرا که نیازمندیها هم در حوزه فضاها و هم امکانات و تجهیزات، فراوان هست.
نهضت عدالت آموزشی سرآغاز رفع کمبودها در حوزه فضا و تجهیزات
خدادادی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را اصلیترین شعار دولت چهاردهم دانست و توضیح داد: نیازمندی به فضاهای آموزشی در استان بیش از میزانی هست که در هدفگذاری نهضت در سال جاری دیده شده و قطعاً تعداد فضاهای آموزشی مورد نیاز در نقاط مختلف استان و بازسازی و بهسازی فضاها، قابل توجه هست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با اینحال برای آغاز جبران این کمبودها، نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان کلید خورده و اقداماتی در دستور کار قرار گرفته هست.
خدادادی با تصریح اینکه خیران مدرسهساز بر نیازهای ویژه استان به فضاهای آموزشی آگاه هستند، ادامه داد: در جشنواره خیرین مدرسهساز بنا داریم در یک دوره زمانی کوتاهمدت بتوانیم این نیازها در حوزه فضای آموزشی را به سرانجام برسانیم.
بهکارگیری همه ظرفیتها برای جبران کمبودها
وی با تأکید بر اینکه کمبودها در حوزه امکانات و تجهیزات نیز قابل توجه هست، افزود: در یک ماه گذشته بازدیدهای متعددی از مناطق محروم داشتیم و بسیاری از مدارس این مناطق از حداقلها نیز محروم هستند که رفع این کاستیها نیازمند برنامهریزی هست.
مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: از همه ظرفیتها، اعتبارات ملی و استانی، ظرفیت خیران، درآمد مسئولیتهای اجتماعی و … استفاده خواهد گردید تا کمبودها در حوزه فضا و تجهیزات به حداقل برسد.
خدادادی با اشاره به استفاده از ظرفیت بینظیر درآمد مسئولیتهای اجتماعی در کنار ظرفیت خیران، توضیح داد: درآمد مسئولیتهای اجتماعی شامل صنایع، بانکها، شرکتها و … هست که تلاش شده از این ظرفیت خیلی خوب در استان بیش از پیش برای جبران کمبودها استفاده شود.
دیدگاهها