پایان فاکتورهای کاغذی از اول دی‌ماه
کد خبر : ۸۱۸۷۵۷
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۸/۰۳
-
زمان : ۱۲:۵۷
|
دسته بندی: اسلایدر

پایان فاکتورهای کاغذی از اول دی‌ماه

سرپرست مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشچندینین اوقات و سامانه مودیان در جمع مدیران شرکت‌های معتمد بیان کرد: یکم دی‌ماه پایان پذیرش فاکتورهای کاغذی توسط سازمان امور مالیاتی کشور هست.

به گزارش به گزارش شبکه خبر، مهدی رعنایی سرپرست مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشچندین اوقات و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور در جمع مدیران و اعضای شرکت‌های معتمد بیان کرد: از تاریخ یکم دی‌ماه دیگر فاکتورهای کاغذی قابل پذیرش نیست. این جلسات و هماهنگی‌ها برای این هست، چون ممکن هست در پذیرش اعتبارات مالیاتی برای چندین مؤدیان مشکلاتی به وجود بیاید. انتظار داریم شما کمک کنید این موضوع جا بیفتد؛ یعنی مؤدیان بدانند باید صورتحساب‌های الکترونیکی صادر کنند تا اعتباراتشان مورد پذیرش قرار گیرد و از مزایای آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: شما به عنوان شرکت‌های معتمد در واقع یک واسطه بین سازمان و مؤدیان هستید. چون امکان ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از مؤدیان وجود ندارد، ما می‌خواهیم از طریق شما مسائل، اطلاعات و مشکلات منتقل شود. اگر چالشی یا تأکیدی وجود دارد، از طریق شما با سازمان مطرح شود تا مشکلات برطرف گردد.

سرپرست مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشچندین اوقات و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره تأکید شده این هست که باید از طریق شرکت‌های معتمد یعنی کسانی که خدمات سازمان را به مردم ارائه می‌دهند سیستمی تعریف شود تا اصطکاک میان مؤدیان و سازمان کاهش یابد. ما انتظار داریم شما سفیر و واسطه باشید؛ هم مشکلات مردم را به ما منتقل کنید، هم پیام‌ها و خدماتی که از سمت ما صادر خواهد گردید را به آنان برسانید تا تمکین مالیاتی افزایش پیدا کند و مؤدیان نسبت به اجرای قانون رغبت بیشتری نشان دهند.

رعنایی بیان کرد: هدف ما این هست که مفهوم تمکین مالیاتی را در تمام خدمات مشترک با شرکت‌های معتمد لحاظ کنیم. خدمت صرفاً نمی‌شود به عنوان یک فعالیت اجرایی تلقی شود، بلکه باید همراه با ارتقای سطح تمکین باشد. ما در طرح‌های نظارتی آینده و در منافع اقتصادی شرکت‌ها، این شاخص را مدنظر قرار خواهیم داد. برای ما خدمت زمانی ارزشمند هست که باعث کاهش فاصله میان سازمان و مؤدی شود؛ به‌گونه‌ای که مؤدی قانون را با آرامش و رضایت اجرا کند.

وی بیان کرد: طبق برنامه قرار هست تعدادی صنوف و گروه‌های تازه مشمول این فراخوان‌ها شوند. طبیعی هست که این طرح برای شما شرکت‌های معتمد، مشتریان جدید و یک بازار خدمات تازه ایجاد انجام می‌دهد. از طرف دیگر، مؤدیان جدید نیز نیازمند آمادگی ذهنی هستند تا با قانون با آرامش بیشتری روبه‌رو شوند، و شما باید در این مسیر نقش کاتالیزور و ترانسفورماتور ارتباطی میان ما و مردم را ایفا کنید.

سرپرست مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشچندین اوقات و سامانه مودیان بیان کرد: ما نمی‌خواهیم ارتباطمان یک‌طرفه باشد که تنها ما دستور دهیم و شما اجرا کنید. شما نیز باید ایده‌ها و پیشنهاداتتان را درباره فراخوان‌ها و نحوه پذیرش صورتحساب الکترونیکی ارائه دهید. اگر پیشنهاداتی برای بهبود فرآیندها دارید، بخشی از جلسات آینده را به طرح همین موضوعات اختصاص خواهیم داد تا تصمیمات بر اساس واقعیت‌های اجرایی بازار و تجربه شما اتخاذ شود.

رعنایی در پایان بیان کرد: امیدواریم با همکاری شما بتوانیم موانع ارتباطی میان مردم و سازمان را کاهش دهیم و به نقطه‌ای برسیم که خدمت ارائه‌شده تنها یک وظیفه اداری نباشد، بلکه گامی در جهت آرامش، اعتماد و تمکین بهتر مؤدیان باشد. هدف نهایی ما همین هست که حس خوب اجرای قانون در میان مردم تقویت شود و تعامل سازمان امور مالیاتی با مؤدیان به شکل سیستمی، آرام و مؤثر پیش برود.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه