به گزارش به گزارش شبکه خبر، رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش، در گردهمایی اجتماعات یادگیری با اشاره به رشد شاخصهای آموزشی در استان کردستان اعلام کرد که دبیرخانه طرح «تکالیف مهارتمحور» به این استان سپرده شده هست.
وی هدف این طرح را رهایی دانشآموزان از تکالیف تکراری و غیر هدفمند دانست و بیان کرد: میخواهیم یادگیری را از صفحات دفتر به زندگی واقعی بیاوریم؛ کودکان در کنار خانواده، مهارتهایی چون مدیریت مالی، خرید روزمره و محاسبههای کاربردی را تجربه کنند. این همان تغییری هست که به یادگیری لذتبخش و هدفمند منجر خواهد گردید.
معاون وزیر با تأکید بر لزوم بازنگری در روشهای تدریس بیان کرد: ما در عصری زندگی میکنیم که هوش مصنوعی در انتقال دانش از ما جلوتر هست، اما هیچ فناوریای نامکان داردد تعلق، تعامل و رشد اجتماعی ایجاد کند. نقش مدرسه باید از انتقال محفوظات به پرورش خلاقیت و مشارکت فعال دانشآموزان تغییر کند.
حکیمزاده در بخش سوم سخنانش نقش مدیران مدارس را در ایجاد احساس تعلق و خودباوری میان دانشآموزان حیاتی دانست و بیان کرد: ما ممکن هست بسیاری از مطالب درسی را فراموش کنیم، اما نگاه مهربان یک معلم یا مدیر را هرگز از یاد نمیبریم. مدرسه باید جایی باشد که دانشآموز احساس کند ارزشمند هست، حتی اگر در یادگیری کندتر باشد.
وی افزود: پژوهشها نشان میدهد تعامل مثبت مدرسه امکان داردد باور منفی کودک نسبت به خود را ترمیم کند. برنامههایی چون طرح "حامی" و "توانا" برای همین هدف طراحی شدهاند تا به دانشآموزان نشان دهیم یادگیری حق همه هست.
در پایان این مراسم، حکیمزاده از معلمان و مدیران کردستانی بهویژه گروههای آموزشی و هنری مدارس تقدیر کرد و بیان کرد: از خلاقیت بچهها در اجرای برنامهها بسیار خوشحال شدم. این همان خوداتکایی و باور به توانمندی درونی هست که آموزشوپرورش به آن نیاز دارد.
گفتنی هست در پایان این مراسم به معلمان برگزیده در طرح و برنامههای کیفیت بخشی معاونت آموزش ابتدایی استان لوح تقدیر اهدا گردید.
دیدگاهها