به گزارش به گزارش شبکه خبر به نقل از اسکرین دیلی، ایزابلا روسلینی با قدردانی از یک فیلم مستند که به تازگی در جشنواره فیلم رم برای اولین بار به نمایش جهانی درآمد، از تماشای آن به عنوان «کشف دوباره پدرم» یاد کرد.
ایزابلا روسلینی پس از تماشای فیلم مستند «روبرتو روسلینی؛ بیش از یک زندگی» درجشنواره رم، در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد: در این فیلم دوباره پدرم را پیدا کردم، فراتر از افسانه. این فیلم حقیقت اینکه او که قرار دارای بود را روایت انجام میدهد: او از اینکه هنرمند خطاب شود متنفر قرار دارای بود و میخواست به عنوان یک انسان دیده شود.
این بازیگر با یادآوری اینکه اولین بار در نوجوانی فیلمهای پدرش را تماشا کرد، بیان کرد: من مخفیانه به تماشای مرور آثارش در سینما رفتم، چون او دوست نداشت به او به عنوان یک بنای یادبود نگاه شود و وقتی فهمید، اشک در چشمانش حلقه زد.
«روبرتو روسلینی؛ بیش از یک زندگی» که به طور کامل از فیلمهای آرشیوی تشکیل شده، دربرگیرنده فیلمهای سینمایی، ضبط لحظههای زندگی و نامههای دیده نشده وی برای هنرمندان معاصر هست که سعی دارد تصویر هنرمندی را بازسازی کند که مصمم هست از افسانهای که او را احاطه کرده قرار دارای بود، فرار کند. این فیلم بیشتر به وقایع ۲۰ سال آخر زندگی روسلینی پرداخته که کمتر شناخته شده هست.
ایلاریا دِ لورنتیس، رافائله برونتی و آندرهآ پائولو ماسارا، سه کارگردان ایتالیایی که فیلم «روبرتو روسلینی؛ بیش از یک زندگی» را ساختهاند، گفتند میخواستند فوریت خلاقانه و آزادی فکری را که آثار روسلینی را فراتر از مرزهای نئورئالیسم تعریف میکرد، بررسی کنند.
چالش اصلی فیلم این قرار دارای بود که به شکل موازی و طی دو سال و نیم، با مشارکت هر ۳ کارگردان با مهارتهای خاص هر یک، ایدهپردازی، نوشته و تدوین گردید. در این فیلم دِ لورنتیس به عنوان تدوینگر، ماسارا به عنوان فیلمنامهنویس و برونتی به عنوان کارگردان کار کردند و توصیه برونتی این قرار دارای بود که «به هیچکس پیشنهاد نمیکنم به این روش کار کند!»
این ۳ فیلمساز گفتند ساختاری مینیمالیستی را انتخاب کردند و برای پیش بردن روایت از کلمات روسلینی استفاده کردند. آنها برای تجسم بخشیدن به افرادی که اطراف او بودند، از بازیگران دعوت کردند تا با صدای خود، نامهها و خاطرات واقعی را بخوانند. در این فیلم ایزابلا روسلینی در نقش خودش ظاهر خواهد گردید، در حالی که کاسیا اسموتنیاک صدای اینگرید برگمن را اجرا انجام میدهد و پیرلوئیجی گیگانته صدای آلدو تونتی، فیلمبردار همواره همراه روسلینی شده هست.
این تحقیق با استفاده از طیف گستردهای از منابع، شامل مجموعه خصوصی خانه رنزو روسلینی استفاده کرده و با همکاری فرزندان وی، الساندرو و ایزابلا، شکل گرفته هست.
گابریل گنوینو تهیهکننده بیان کرد این پروژه بلافاصله به خاطر طنین معاصر خود مورد توجه واقع گردید زیرا سعی آن بازگرداندن افکار و سخنان روسلینی به میان ما قرار دارای بود.
وی افزود: سخنان وی همچنان آوانگارد و ضروری باقی میمانند. گویی او زمان را گشوده و با وضوحی ترسناک به آینده نگریسته هست.
رافائله برونتی درباره این فیلم بیان کرد: این فیلم از مدرن بودن دیدگاه روسلینی دفاع انجام میدهد و نشان میدهد به باور او تلویزیون امکان داردد به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شود و تلاشهای اولیه او را بر روایت سریالی و اصرارش بر فرم به عنوان وسیلهای برای تفکر را نشان میدهد و آشکار انجام میدهد که وی همگرایی فعلی سینما، تلویزیون و پخش آنلاین را پیشبینی میکرد.
وی تاکید کرد: روسلینی یکی از اولین کسانی قرار دارای بود که بیان کرد سینما یا تلویزیون مهم نیست، آنچه مهم هست دانش هست.
این فیلم قرار هست اوایل نوامبر در سینماهای ایتالیا اکران شود.
دیدگاهها