به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری شبکه خبر، برند و نشان ملی گردشگری سلامت ایران با هدف معرفی و برندسازی ظرفیتهای جهانی گردشگری سلامت ایران در سطح بینالمللی، بهویژه در کشورهای اسلامی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه رونمایی خواهد گردید.
سیدمصطفی موسوی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در نشست برگزاری همایش بینالمللی رونمایی از گردشگری سلامت ایران که با حضور نمایندگان وزارت بهدارای بود، شهرداری تهران و ایکریک (اتاقهای بازرگانی کشورهای اسلامی) و دستگاههای مرتبط در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید، اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از مهمترین شاخههای گردشگری در جهان هست و ایران با برخورداری از ظرفیتهای خیلی خوب و ارزان در گردشگری سلامت، نیازمند ساخت برند جهانی در این حوزه هست.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه در ماههای آینده رونمایی از برند گردشگری ایران در همایش بینالمللی گردشگری سلامت کشور که از سوی اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد گردید، بیان کرد: هر گردشگر سلامت بین 3 هزار دلار تا 5 هزار دلار در ایران هزینه انجام میدهد و طراحی، ساخت و رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران با حذف کامل دلالی در این حوزه امکان داردد منافع سرشاری نصیب فعالان گردشگری سلامت کشور، بیمارستانها و مراکز درمانی کند.
برپایی همایش بینالمللی گردشگری سلامت تا پایان سال
موسوی اعلام کرد: گردشگری سلامت ایران در شرایط فعلی رها گردیده هست و گردشگران سلامت که از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و حتی گردشگرانی که از کشورهای آسیای میانه به ایران سفر میکنند، از ظرفیتهای گردشگری سلامت ایران بیاطلاع هستند و شناختی از مراکز درمانی و بیمارستانهای کشور که هستانداردهای جهانی خدمات سلامت را ارائه میکنند، ندارند.
او بیان کرد: برای رفع مشکلات مرتبط با گردشگری سلامت ایران، اتاق بازرگانی در همکاری با وزارت بهدارای بود و مراکز بیمارستانی و درمانی اقدام به ساخت برند گردشگری سلامت کشور با هدف بازاریابی بینالمللی برای این شاخه مهم از گردشگری کرده هست که در ماههای آینده در همایشی علمی با حضور کارشناسان ملی و بینالمللی گردشگری سلامت، برند گردشگری سلامت ایران رونمایی خواهد گردید.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه کشورهای پیشرفته در گردشگری سلامت سالهای قبل برند گردشگری سلامت خود را در رقابت با مزیتهای گردشگری سلامت ایران طراحی و برای گردشگران سلامت خود مشخص کردهاند که چه خدماتی با چه هزینهای در کدام مراکز درمانی و سلامت با چه کیفیتی به آنها ارائه خواهد گردید، اقدام به ساماندهی گردشگری سلامت خود و بازاریابی جهانی برای جذب گردشگران سلامت کردهاند.
موسوی تأکید کرد: فراخوان طراحی برند گردشگری سلامت ایران هماکنون منتشر گردیده و طرحها و شعارهای ارسالی برای طراحی برند و نشان ملی گردشگری سلامت ایران که جوایز ارزندهای دارد، در حال ارسال به دبیرخانه همایش بینالمللی رونمایی از گردشگری سلامت ایران هست که قرار هست در ماههای آینده توسط اتاق بازرگانی ایران برگزار شود.
او بیان کرد: با نهاییگردیدن برند ملی گردشگری سلامت ایران، وزارت بهدارای بود و وزارت میراث فرهنگی امکان داردند با در اختیار قرار دادن این برند به دفاتر مسافرتی و مراکز درمانی و بیمارستانی، موضوع گردشگری سلامت در ایران و بازاریابی بینالمللی این حوزه را آغاز و برای جذب گردشگران سلامت به کشور اقدام کنند.
رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران در آستانه برپایی اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای اسلامی
محمد جهانگیری، رئیس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ساخت و رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران در ساماندهی وضعیت گردشگری سلامت و جذب گردشگران خارجی به ایران اعلام کرد: رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران تا پایان سالجاری و در آستانه برگزاری پنجمین کنفرانس بینالمللی رؤسای اتاقهای بازرگانی کشورهای اسلامی در تهران انجام خواهد گردید و ظرفیتهای گردشگری سلامت ایران در این کنفرانس بینالمللی به اتاقهای بازرگانی کشورهای اسلامی ارائه خواهد گردید.
رئیس کمیته گردشگری سلامت اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه برند ملی گردشگری سلامت ایران به پیشنهاد اتاق بازرگانی ایران تهیه گردیده هست، افزود: اتاق بازرگانی ایران برگزاری همایش بینالمللی رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران را با همکاری شهرداری، وزارت بهدارای بود و وزارت میراث فرهنگی برگزار انجام میدهد.
انتهای پیام/
دیدگاهها