ونس برای مذاکره با ایران وارد سوئیس شد/ جلسه اضطراری درباره لبنان
کد خبر : ۹۹۵۱۰۷
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
-
زمان : ۰۸:۲۹
|
دسته بندی: اخبار سیاسی

ونس برای مذاکره با ایران وارد سوئیس شد/ جلسه اضطراری درباره لبنان

ونس پیش از سوار شدن به هواپیما همچنین گفته بود: «مشتاقم مذاکرات فنی با نمایندگان ایران، پاکستان و قطر را آغاز کنیم. امیدواریم هم در مسئله هسته‌ای و هم در موضوع آتش‌بس لبنان پیشرفت کنیم. این دو محور، مهم‌ترین موضوعاتی است که به نظرم مورد توجه ما خواهند بود.»

 معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز مذاکرات با ایران وارد سوئیس شد.

به گزارش شبکه خبر، در حالی که هیات ایرانی ساعاتی پیش وارد زوریخ شد، جی دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم برای آغاز مذاکرات با ایران وارد سوئیس شده است.

در همین حال منابع آگاه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که مذاکرات در سوئیس با جلسه اضطراری درباره لبنان آغاز می‌شود.

یک دیپلمات آگاه از این جلسه روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که یک جلسه اضطراری درباره لبنان به مذاکرات در سوئیس اضافه شده و اولین موضوعی خواهد بود که به آن پرداخته خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیش از عزیمت به سوئیس گفت که یکی از اولویت‌ها، پیشرفت در آتش‌بس در لبنان است که دوباره هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته است. ایران تاکید دارد که پایان دادن به درگیری در لبنان «مهم‌ترین موضوع در دستور کار هیئت ایرانی» است.

ونس پیش از سوار شدن به هواپیما همچنین گفته بود: «مشتاقم مذاکرات فنی با نمایندگان ایران، پاکستان و قطر را آغاز کنیم. امیدواریم هم در مسئله هسته‌ای و هم در موضوع آتش‌بس لبنان پیشرفت کنیم. این دو محور، مهم‌ترین موضوعاتی است که به نظرم مورد توجه ما خواهند بود.»

تیم مذاکره‌کننده ایران عصر روز شنبه به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی و با هدف پیگیری اجرای تعهدات در چارچوب یادداشت تفاهم خاتمه جنگ، وارد زوریخ سوئیس شد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
حسین شریعتمداری: مسئولان نظام برای بازگرداندن استان بحرین به سرزمین اصلی ایران اقدام کنند
اپلیکیشن عصر ایران
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه