نخستین طلای ایران به نام مرتضی نعمتی
کد خبر : ۹۹۵۱۳۷
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
-
زمان : ۰۹:۰۴
|
دسته بندی: اخبار ورزشی

نخستین طلای ایران به نام مرتضی نعمتی

نماینده کاراته کشورمان با برتری در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، به مدال طلا دست یافت.

به گزارش شبکه خبر و به نقل از شبکه خبر، روز پایانی بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای نهایی در شهر بالی اندونزی در حال پیگیری است و مرتضی نعمتی، نخستین نماینده کشورمان در فینال، با برتری مقابل حریف خود به مدال طلا دست یافت.

نعمتی در دیدار نهایی وزن 75- کیلوگرم به مصاف «نورکانات آژیکانو» از قزاقستان رفت و در رقابتی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید تا مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

نماینده کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی، روز جمعه ابتدا با نتیجه 12 بر 2 «مامایوسوف» از ازبکستان را شکست داد و سپس با برتری 8 بر 3 مقابل «عمر الجنایی» از کویت راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر «یوسهی ساکیاما» از ژاپن با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

در ادامه مسابقات و تا دقایقی دیگر، محمود نعمتی  در دیدار نهایی وزن 84+ کیلوگرم و همچنین تیم‌های کومیته بانوان و مردان ایران برای کسب مدال طلا به روی تاتامی خواهند رفت.

پیش از این، نمایندگان کشورمان موفق به کسب مدال برنز توسط فاطمه صادقی و علی زند در کاتای انفرادی، تیم کاتای بانوان، مهرنگار احمدی در وزن 61- کیلوگرم و علی‌اصغر آسیابری در وزن 84- کیلوگرم شده بودند.

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با حضور 411 ورزشکار از 33 کشور از روز پنجشنبه آغاز شده است و امروز با برگزاری دیدارهای نهایی به پایان خواهد رسید.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه