بیانیه ستاد حقوق بشر در محکومیت اقدامات رژیم صهیونی
کد خبر : ۹۹۵۲۶۸
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
-
زمان : ۱۱:۰۴
|
دسته بندی: اخبار اجتماعی

بیانیه ستاد حقوق بشر در محکومیت اقدامات رژیم صهیونی

ستاد حقوق بشر ایران، در واکنش به نقض مکّرر تعهدات ناشی از آتش‌بس رژیم صهیونیستی علیه ایران و لبنان، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به تداوم اقدامات تجاوزکارانه و نقض مکّرر تعهدات ناشی از آتش‌بس رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و لبنان اعلام کرد: این اقدامات تجاوزکارانه که در موارد متعدّد با نقض حقوق بنیادین بشر، از جمله حق حیات، حق امنیّت و حمایت از غیرنظامیان همراه بوده است، مغایر با تعهدات بین‌المللی دولت‌ها ذیل منشور ملل متحد، حقوق بین‌الملل بشردوستانه و اسناد بین‌المللی حقوق بشر محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران حق قانونی و مشروع خود را برای اتخاذ اقدامات لازم و متناسب به منظور دفاع از حاکمیّت، تمامیّت ارضی، امنیّت ملّی و حفاظت از شهروندان خود محفوظ می‌دارد.

صلح پایدار تنها از رهگذر پایبندی تمامی طرف‌ها به قواعد حقوق بین‌الملل، احترام به حقوق بشر، توقف اقدامات تجاوزکارانه و پایان دادن به سیاست مصونیّت از پاسخگویی برای ناقضان حقوق بین‌الملل، محقّق خواهد شد.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه